Wednesday, May 18, 2011

tidak semua org sempurna

salam.

ape yg bakal diceritakn @ dicoretkn, xde kaitan dgn yg masih bernafas di bumi Allah ini @ pun tidak...
so, tidak semua org sempurna, aku punya kelemahan dan kau juga punya kelemahan...

ok, kesah ini mengenai seorg perempuan dan seorg lelaki yg hanya berkawan. aku namakn mereka, siti dan mat. owh nama yg sgt klasik :) n itu sume bkn nama sbnr. rekaan semata-mata. so, xde sape yg perlu terase hati or what-so-ever. tp, diorg berdua adalah kwn aku. siti n mat ni berkwn since diorg skola rendah. sbnrnye, bknlah skola rendah sama pon, sekolah agama yg sama. alaaa...korg still ingat dulu? tyme kite kecik2, pg gi skola kebangsaan pastu ptg gi skola agama. hehe. mcm tu la. so, sbnrnye, kitorg sekola agama skali :)

tyme skola dulu tu, mereka hanye berkwn. kwn bese. pastu, bile habis skola rendah tu, diorg xprnh jumpe lg kot, sampai la skarang...ok, maksudnye, dlm 10 @ 11 thn xjumpe...lama gak tu. xtau perkembangn antara satu sama laen. mat xtau siti blaja kat mane pastu, n siti pun xtau mat blaja kat mane. tp beberape tahun yg lepas, mat ni cube utk contact siti balik. utk ape, xtahu, mgkn nk cari kwn lame. siti mmg xsimpan no mat. cari punye cari, at last, mat dpt gak no siti. mcm mane mat dpt no siti, tu xsure. so, mat pun start contact siti. mereka berbalas-balas sms n kdg2 mat call siti. siti anggap mat mcm kwn lama. mat pulak xtaula die pk ape.

so, bile dh dpt contact balik tu, siti tau la yg mat ni tgh sambung blaja kat mesir dlm jurusan eemm...ape erk, xingat pulak, something about Islamic knowledge la, syariah ke ape, aku xsure sgt. mat pulak tau yg siti blaja kat local u, amek jurusan sains. so, mcm tu la... sampai satu hari, mat ni bleh call siti yg kat mesia tu drpd mesir. pelik! sanggup call jauh2. ade udang di sebalik mee ke? owh, itu aku xtau. kene tanye mat la kn. ke korg xpelik? kalau tanye aku, aku kate pelik la. yela. setakat kwn bese, pastu nk call jauh2, just to say, "hi...sehat, dh mkn, bla...bla...bla..." hhhmmmm....pelik tu! tp xpe. abaikn yg tu.

tp, disbbkn siti cam lyn mat bese2 je, mat pun dh jrg contact siti, mgkn sbb jarak gak. tyme tu fb ke twitter xwujud lg. yg ade hanyalah friendster. still ingat friendster? yg xbrape nk best tu? hehe. jrg dh bkk skarang. huhu. ok. sambung cite. then, sethn yg lepas, tetibe mat call siti. no siti ni xberubah sbb siti ni nerd je kn. hehe memaen je. xde pape, watpe nk tukar no kn? tu xdo kojo namo eh! :P so, mat pun bgtau siti, "sy ade kat mesia ni, balik cuti. jom kite jumpe! " dgn nada girang la kot. aku xtau. sbb aku xde kat tepi mat tyme tu. haha. siti pun, ape lg, melompat keriangan la kn, ade org ajak jumpe! terkejut tapir la! xde angin xde ribut, nk jumpe pulak. ape kes?! mat siap mintak alamat asrama lg, ckp die nk dtg asrama siti kalau siti xsudi nk jumpe die kat luar. ish3. gilo po mamat nih?!! astaghfirullahalazim...mengucap pjg siti. bkn sbb ape, siti risau sbb mat mcm org hilang pedoman, nk jugak jumpe, walaupun siti ckp xnk. nk jugak! nk jugak! (exaggerated gile aku nih!) mat ckp, die ade bende nk bg kat siti. buah tgn drpd mesir, kate mat. siti ckp ngan mat, xpela buah tgn tu, terima kasih. siti xnk terima. tp mat mcm mendesak. mat ckp, die beli buah tgn tu khas utk siti. siti xmampu nk ckp ape2. kejadian tu habis mcm tu je. sbb pastu, siti dh xreply sms mat @pun xangkat call drpd mat. mat ditinggalkn dgn seribu satu pertanyaan tanpa satu pun jwpn drpd siti. bile siti cite sume bende ni kat aku, aku xtau nk ckp ape. hanye mampu berdiam diri n jd pendengar yg setia.

pastu, aku ingatkn dh habis sampai ctu je kesah ni, rupenye ade lg. slps sethn kejadian tu, lebey kurang 2 bln lepas, mat contact siti balik kat fb. ah sudah! jumpe kat fb pulakkkk! hish! aku pulak tukang geram. haha. contact2 kat fb, mat pun ckp kat siti, yg die balik cuti bln 3 nnti. siti pun ckp, "owh, so? none of my bussiness ye ke? bgslah..." lebih kurang mcm tu kot. sbb aku xde kat tepi siti tyme tu. again hahaha. mat tanye siti kalau2 die nk ole2 dr sane. siti ckp, "no thanks!" je. mat ckp yg siti still mcm dulu, xprnh berubah. pahtu, kali ni mat sedikit berkias dlm nk ajak siti kuar tu. siti dpt tangkap tp die buat2 xphm. xnk bende yg sama berulang lg. siti try nk explain yg die cam xselesa dgn cara mat tu tp die xtau cara yg plg bgs nk tolak pelawaan mat tu. ye la, kalau tolak mentah2, nnti jd bende laen pulak. zmn skarang ni kn mcm2 jd, simbah asid la, bunuh la, ntah pape2 lg... takut gak! 

bersambung....

disbbkn penat menaip, cite ini akan disambung kemudian...need to do something first. msj yg ingin disampaikn drpd kesah ini, sbnrnye, blum dpt disampaikn, so, kene tunggu sampai habis kesah ni, then only, u will get what i'm trying to say. ok, gotta go, bye! :) have a nice day, peeps!

7 comments:

Unknown said...

haha. penat menaip pulak dahhh...
ko ptt buat vblog la piqa! :D

NAJIHAH NASAR said...

cepat sket sambung. nak komen nih! haha

aFiQaH said...

hadi - aku pun rase cam tu gak! :D nnti aku pk. tp aku ni pemalu skit orgnye, lg2 bile dpn kamera...haha

mucid - sabo2! haha. nnti dh habis kesah ni, komen erk :P

Unknown said...

pemalu? hahahahaha!

aFiQaH said...

hadi - hellooo! aku ni pemalu, okkk! :P

NAJIHAH NASAR said...

Piqa buat vlog mesti ramai subscriber. gaya gosip dh ade. haha. piqa, buatla2 =P

aFiQaH said...

mucid - gossipp???! oit! :P kite malula kalu buat vblog...ngeh3.