Thursday, May 19, 2011

tidak semua org sempurna...cont

salam.

before i start, sape2 yg blum bace entry sblm ni, sile bace entry itu terlebih dahulu ok. ini utk mengelakkn anda terpinga-pinga, xde hala tuju, duk dlm dunia sendiri pastu xnk tanye, n then, ckp, "what the hell is this?!" @ "eleh! poyo je!" so, bace dulu n amek mood, jgn nk buat dosa kering x psl2.

so, hari ni aku nk sambung cite yg terbengkalai sblm ni, memandangkn ade org yg dh sabar2 nk tau ape yg aku try nk sampaikn. hehe :) hopefully, ending cite ni nnti, xla menghampakn korang n msjnye dpt disampaikn dgn baik. tp aku rase ia akan menghampakn, sbb cite ni bkn cite novel ok. yg nnti ending die, diorg pun kawen n live happily ever after. lps kawen br tahu yg suami tu sbnrnye....bla...bla....bla... owh. tidak. cite ni cite btul. based on true story, so, sila berpijak di bumi yg nyata. hehe.

ok, kn aku cite aritu, yg siti ni xtau cara terbaik nk tolak pelawaan mat ni. kang xpsl2 kene simbah asid pulak. oppsss! toleh kiri toleh knn dulu nk ckp psl asid ni. sensitip kot. so, siti ckpla kat aku, knape la mat nih nk sgt ajak die kuar. bkn ke kuar laki pompuan tu xboleh. lg pun, mat kn blaja kat mesir, amek jurusan Islamic kot. xkn xtau psl ni sume. xkn siti nk kene bg tazkirah kat mat ni. rasenye, mat mesti lg slalu dgr tazkirah kat sane, kalau nk compare ngan siti yg mmg jrg dh ade program yg islamic kat u die. sepatutnye, mat lebih tau. bkn siti xprnh try, siti prnh try berkias-kias psl xleh kuar sume tu. tp, bab ni, mat mmg xdpt tgkp. lampi btolla mamat nih!! hish!! so, siti mati kutu la kn. pastu, siti ckp gak, yg die sbnrnye takut nk ckp xnk. die takut nnti mat ckp yg siti ni ntah pape ntah, kuar pun xboleh. jumpe pun xboleh. not up-to-date. kampung.

and u know what?! true enough la bende tu. disbbkn aku ni ramai pakwe kenalan (haha perasan!), korek punye korek, kitorg dpt tau yg mat mmg dh burukkn siti kat kwn2 die. mat ckp yg siti ni jual mahal la, mcm org nk sgt ngan die. ntah pape lg. aku pun xtau, sbb aku xde kat tepi mat tyme tu. haha :P n mat sbnrnye dh lame burukkn siti since siti tolak buah tgn yg mat bwk drpd mesir sethn yg lepas. nk kene mamat nih!!! yg aku xphm, kalu mat dh burukkn siti sethn yg lepas, knape, 2 bln lepas dtg balik menagih cinta (yek! geli aku!) siti?! aku mmg xphm lelaki.  ke mat saje nk mainkn siti? adoyaii! lps tu pulak, rupenye, buah tgn yg mat nk bg kat siti tu, mat dh bg kat perempuan lain. huh?! tp, xpe. aku sentiasa bersangka baik ngan org. (erk?!)mgkn mat bg kat kakak die kot. so, abaikn. siti ade gak ckp, adakah sbb die pakai tdg bawal bese tu, mat berani ajak die kuar? kalau die pakai tdg labuh, mat ajak x die kuar? owh. sungguh, aku xde jwpn utk soalan tu...

cite yg 2 bln lepas tu pun, habis mcm tu je, sbb spt bese, siti dh xlyn sms @ call drpd mat lg. tp mat ni pulak, mmg sengal! aku geram nih! die bleh ckp lg kat siti, "sy ade je kat cni. kalau awk ade mslh, xyah segan2 nk call sy..." OMG!!! aku mmg rase mcm nk....hish! aku mmgla org yg tlg geram. panas je telinga aku nih. skarang ni, mat mmg dh jrg sgt contact siti. dh taubat pasrah kot. xtaula. alhamdulillah. n aku pulak, kn detektif terhebat abad ini. haha :P so, kitorg pun jd stalker. bkk fb la, blog la. n guess what?! kitorg dpt tau yg mat ni dh ade gelifriend rupenye. tgk gmbr, wall fb masing2, gaya mcm diorg dh bercintan-cintun kat oversea tu dh lame dh. aku kesian kat bdak pompuan tuh. sungguh tak kusangka :| so, i guess dats the end of the story la. ape yg penting, kerjasama! hehe. memaen je. ape yg penting, siti terselamat drpd lelaki hidung mancung belang tu.

so, what am i trying to say actually? hhmmm...korg try pk sendiri erk. aku harap korang dpt msj yg sama spt ape yg aku nk korg dpt.

ape yg aku xkate:
  1. aku xkate yg bdak yg blaja kat mesir, amek jurusan agama, sumenye mcm mat.
  2. aku xkate yg bdak sains kat local u, sumenye mcm siti. tp kalu sume mcm tu, alhamdulillah.
  3. aku xkate mat sorg je salah dlm kes ni, sbb siti pun salah, knape lyn je mat at the first place.
  4. aku xkate aku adalah seorg yg baik. aku pun ade kelemahan.
ape yg aku nk kate:
  1. aku nk kate yg walaupun mat amek jurusan agama, die tetap ade kelemahannye sendiri. ilmu yg die perolehi, xdpt memberi panduan kpd dirinye sendiri. kat mane silapnye, Tuhan saje yg tahu. 
  2. aku nk kate yg walaupun cara pemakaian siti xmenggmbrkn the true muslimah, die xsemestinye teruk @pun jahil dlm sume aspek kehidupan. mgkn cara pemakaiannya je yg nmpk sebegitu, tp die mgkn lebih drpd aspek yg lain di sisi Allah.   
  3. aku nk kate yg betape la kuar laki n pompuan tu dh jd perkara biase dlm masyarakat, sampaikn utk siti ckp xnk, kat mat tu, siti takut, dan mat pulak burukkn siti sbb perkara tu. aduh. 
  4. aku nk kate yg we cannot judge a book by its cover. it cannot tell u anything.
  5. aku nk kate yg kite xberhak menilai sesama manusia. itu hak Dia.
  6. aku nk kate, jom kite muhasabah diri masing2... amekla kesah ini sbg tauladan...
aku telah cube sedaya upaya utk xmembuat sape2 terase hati @pun memburuk-burukkn org laen lebih2 dgn memodified skit cite ni. tp kalau still ade yg terase hati, aku mintak maaf, ok.

akhir skali, aku punya kelemahan, kau punya kelemahan. sama2 la kite perbaiki kelemahan itu. InsyaAllah :)

No comments: